Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna TE Vizja
Kompleksowe wsparcie dla naszych uczniów


Szkoły TE Vizja na stałe współpracują z Niepubliczną Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną TE Vizja, która zapewnia kompleksowe wsparcie psychologiczne i terapeutyczne dla naszych uczniów. Dzięki temu każde dziecko — od przedszkolaka po licealistę — ma dostęp do pomocy dostosowanej do swoich potrzeb i wyzwań, jakie napotyka w nauce i codziennym życiu.
Dzieci i młodzież nie tylko zdobywają wiedzę, ale uczą się także ważnych rzeczy o sobie — jak rozpoznawać i nazywać emocje, jak mówić o tym, co boli lub cieszy, i jak radzić sobie z trudnościami. To wszystko pomaga im nie tylko lepiej się uczyć, ale też lepiej żyć w grupie i czuć się bezpiecznie.
Diagnozy, które wykonujemy pozwalają na wczesne wychwycenie trudności i stanowią podstawę to wdrożenia odpowiedniego wsparcia. Dzięki nim wiemy, na co zwrócić uwagę i jak najlepiej wesprzeć każde dziecko — indywidualnie, z sercem i fachowością.
Nasze lokalizacje:

Centrum – wsparcie na każdą potrzebę
W naszych szkołach i przedszkolu w Centrum dbamy o to, by każdy uczeń, od przedszkola po liceum, miał dostęp do odpowiedniego wsparcia.
Przedszkole
Odpłatne:
zajęcia z terapeutą pedagogicznym, psychologiem, logopedą, trenerem umiejętności społecznych i innymi specjalistami.
profilaktyka zdrowotna, logopedyczna, gimnastyka korekcyjna oraz warsztaty.
Największym zainteresowaniem cieszy się logopedia oraz terapia integracji sensorycznej.
Szkoła Podstawowa
Odpłatne:
szeroka oferta terapii – logopedia, fizjoterapia, psychoterapia, socjoterapia, a także specjalistyczne terapie integracji sensorycznej.
profilaktyka zdrowotna, warsztaty psychoedukacyjne, a także indywidualne obserwacje zależne od potrzeb uczniów.
Socjoterapia to zajęcia, które pozwalają rozwinąć umiejętności społeczne, emocjonalne i komunikacyjne opierając się na pracy w grupie.
Liceum
Odpłatne:
dostępne terapie z psychologiem, terapeutą pedagogicznym, logopedą, fizjoterapia.
profilaktyka zdrowotna, warsztaty psychoedukacyjne, a także indywidualne obserwacje zależne od potrzeb uczniów.
Starsi uczniowie zazwyczaj wybierają czas z rówieśnikami lub powrót do domu po lekcjach. Ci, którzy potrzebują wsparcia, mogą z niego skorzystać. Licealiści chętnie biorą udział w warsztatach psychoedukacyjnych, co pokazuje, że taka forma odpowiada na ich potrzeby.

Mokotów – specjalistyczna pomoc blisko domu
Na Mokotowie każdy uczeń może liczyć na fachowe wsparcie na każdym etapie nauki — od profilaktyki zdrowotnej po terapię i konsultacje psychologiczne, realizowane we współpracy z Poradnią Vizja.
Szkoła Podstawowa
Odpłatne:
szeroka oferta zajęć z terapeutą pedagogicznym, fizjoterapeutą, terapeutą integracji sensorycznej, psychologiem, trenerem umiejętności społecznych, terapeutą ręki oraz logopedą.
profilaktyka zdrowotna, warsztaty psychoedukacyjne i obserwacje – stanowią element edukacji zdrowotnej w szkole podstawowej, którą realizujemy w sposób dostosowany do wieku i potrzeb uczniów.
Dzieci najchętniej korzystają z terapii integracji sensorycznej i wsparcia specjalistów pomagających przy trudnościach w nauce, co przynosi efekty.
Liceum
Odpłatne:
pomoc psychologów, pedagogów i terapeutów.
profilaktyka zdrowotna, warsztaty psychoedukacyjne, obserwacje – dopasowane do potrzeb uczniów. Warsztaty psychoedukacyjne w klasie 1 polskiej podstawy odbywają się regularnie, raz w tygodniu.
Tutaj, jak i w Centrum, młodzież częściej spędza czas z rówieśnikami, ale Ci, którzy potrzebują wsparcia, mają do niego pełen dostęp.

Wawer – rozwój przez ruch i kreatywność
Na Wawrze każde dziecko ma dostęp do fachowej pomocy — od profilaktyki zdrowotnej po różne terapie i warsztaty, które realizujemy we współpracy z Poradnią Vizja.
Szkoła Podstawowa
Odpłatne:
zajęcia z terapeutą pedagogicznym, instruktorem gimnastyki korekcyjnej, psychologiem, trenerem umiejętności społecznych, terapeutą ręki i logopedą.
profilaktyka zdrowotna, warsztaty psychoedukacyjne i obserwacje – korzystają wszyscy uczniowie, według ich potrzeb ustalanych z wychowawcami.
Instruktor gimnastyki korekcyjnej prowadzi grupowe zajęcia dla najmłodszych (klasy 0-3). Co semestr mamy spore zainteresowanie tymi zajęciami.
Dla rodziców i uczniów – dlaczego warto?
Niezależnie od placówki, naszą wspólną misją jest zapewnienie każdemu dziecku wsparcia, które pomoże im rozwijać się w bezpiecznym, zdrowym i wspierającym środowisku. Opinie naszych uczniów mówią same za siebie – dzieci chwalą sobie zajęcia, a rodzice widzą pozytywne zmiany. Rodzice, którzy poszukują wsparcia dla swoich dzieci w zakresie zdrowia psychicznego czy rozwoju społecznego, często pytają o poradnię psychologiczną dla dzieci w Warszawie – nasza Poradnia Vizja odpowiada na te potrzeby kompleksowo. Oferujemy pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole, która wspiera uczniów na co dzień – w nauce, relacjach i rozwoju emocjonalnym. Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, a ich rówieśnicy często przekonują ich, by spróbowali!
O co najczęściej nas pytacie?
Wszystkie zajęcia bezpłatne są obowiązkowe.
W przedszkolu profilaktyka logopedyczna odbywa się 2 razy w tygodniu w każdej grupie, gimnastyka korekcyjna odbywa się raz w tygodniu dla grupy 5-latków. Obserwacje czy warsztaty w każdej z placówek nie są cykliczne, odbywają się w zależności od wskazań wychowawcy oraz możliwości grafikowych specjalistów. Wyjątkiem są warsztaty psychoedukacyjne w liceum, które dla 1 klasy polskiej podstawy odbywają się co tydzień.
Tak, oczywiście. Część specjalistów pełni funkcję psychologa i pedagoga szkolnego, w związku z tym zawsze możliwa jest rozmowa.
W ramach diagnostyki oferujemy m.in. diagnozę psychologiczną, specyficznych trudności w uczeniu się, w kierunku ADHD, gotowości szkolnej, procesów integracji sensorycznej, przetwarzania słuchowego, logopedyczną oraz diagnozę przy użyciu narzędzia ADOS-2 w kierunku spektrum autyzmu.
Terapeuta pedagogiczny prowadzi zajęcia mające na celu wspieranie rozwoju funkcji poznawczych, takich jak koncentracja, pamięć, percepcja wzrokowa i słuchowa, motoryka mała oraz kompetencje szkolne. Pomaga także dzieciom z trudnościami w uczeniu się – np. w przypadku dysleksji, dysgrafii czy trudności z liczeniem. Zajęcia są indywidualnie dostosowane do potrzeb dziecka i mogą mieć formę indywidualną lub grupową.





