Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Vizja

Kompleksowe wsparcie dla naszych uczniów

Szkoły TE Vizja na stałe współpracują z Niepubliczną Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną Vizja, która zapewnia kompleksowe wsparcie psychologiczne i terapeutyczne dla naszych uczniów. Dzięki temu każde dziecko — od przedszkolaka po licealistę — ma dostęp do pomocy dostosowanej do swoich potrzeb i wyzwań, jakie napotyka w nauce i codziennym życiu.

Dzieci i młodzież nie tylko zdobywają wiedzę, ale uczą się także ważnych rzeczy o sobie — jak rozpoznawać i nazywać emocje, jak mówić o tym, co boli lub cieszy, i jak radzić sobie z trudnościami. To wszystko pomaga im nie tylko lepiej się uczyć, ale też lepiej żyć w grupie i czuć się bezpiecznie.

Diagnozy, które wykonujemy, to narzędzie, które pozwala wcześnie wychwycić problemy, zanim zaczną przeszkadzać dziecku w szkole czy w relacjach z innymi. Dzięki nim wiemy, na co zwrócić uwagę i jak najlepiej wesprzeć każde dziecko — indywidualnie, z sercem i fachowością.

Nasze lokalizacje:

Centrum – wsparcie na każdą potrzebę

W naszych szkołach i przedszkolu w Centrum dbamy o to, by każdy uczeń, od przedszkola po liceum, miał dostęp do odpowiedniego wsparcia.

Przedszkole

Odpłatne:

zajęcia z pedagogiem, terapeutą pedagogicznym, psychologiem, logopedą, trenerem umiejętności społecznych i innymi specjalistami

Bezpłatne:

profilaktyka zdrowotna, logopedyczna, gimnastyka korekcyjna oraz warsztaty.

Największym zainteresowaniem cieszy się logopedia oraz terapia integracji sensorycznej.

Szkoła Podstawowa

Odpłatne:

szeroka oferta terapii – logopedia, fizjoterapia, psychoterapia, socjoterapia, a także specjalistyczne terapie integracji sensorycznej.

Bezpłatne:

profilaktyka zdrowotna, warsztaty psychoedukacyjne, a także indywidualne obserwacje zależne od potrzeb uczniów.

Socjoterapia jest nowością, która zyskuje coraz większe zainteresowanie. Dzięki niej uczniowie uczą się, jak radzić sobie w grupie.

Liceum

Odpłatne:

dostępne terapie z psychologiem, pedagogiem, logopedą, a także metody Johansena.

Bezpłatne:

profilaktyka zdrowotna oraz warsztaty psychoedukacyjne.

Choć starsi uczniowie zazwyczaj wybierają czas z rówieśnikami lub powrót do domu po lekcjach, ci, którzy potrzebują wsparcia, mogą z niego skorzystać. Licealiści chętnie biorą udział w warsztatach psychoedukacyjnych, co pokazuje, że taka forma działa i odpowiada na ich potrzeby.

Mokotów – specjalistyczna pomoc blisko domu

Na Mokotowie każdy uczeń może liczyć na fachowe wsparcie na każdym etapie nauki — od profilaktyki zdrowotnej po terapię i konsultacje psychologiczne, realizowane we współpracy z Poradnią Vizja

Szkoła Podstawowa

Odpłatne:

szeroka oferta zajęć z pedagogiem, terapeutą pedagogicznym (w tym terapia dzieci i młodzieży prowadzona przez doświadczonych specjalistów), fizjoterapeutą, terapeutą integracji sensorycznej, psychologiem, trenerem umiejętności społecznych, terapeutą ręki oraz logopedą.

Bezpłatne:

profilaktyka zdrowotna, warsztaty psychoedukacyjne i obserwacje – stanowią element edukacji zdrowotnej w szkole podstawowej, którą realizujemy w sposób dostosowany do wieku i potrzeb uczniów.

Dzieci najchętniej korzystają z terapii integracji sensorycznej i wsparcia specjalistów pomagających przy trudnościach w nauce, co przynosi wymierne efekty.

Liceum

Odpłatne:

pomoc psychologów, pedagogów i terapeutów.

Bezpłatne:

profilaktyka zdrowotna, warsztaty psychoedukacyjne, obserwacje – dopasowane do potrzeb uczniów. Warsztaty psychoedukacyjne w klasie 1 polskiej podstawy odbywają się regularnie, raz w tygodniu.

Tutaj, jak i w Centrum, młodzież częściej spędza czas z rówieśnikami, ale ci, którzy potrzebują wsparcia, mają do niego pełen dostęp.

Wawer – rozwój przez ruch i kreatywność

Na Wawrze każde dziecko ma dostęp do fachowej pomocy — od profilaktyki zdrowotnej po różne terapie i warsztaty, które realizujemy we współpracy z Poradnią Vizja.

Szkoła Podstawowa

Odpłatne:

zajęcia z pedagogiem, terapeutą pedagogicznym, instruktorem gimnastyki korekcyjnej, psychologiem, trenerem umiejętności społecznych, terapeutą ręki i logopedą.

Bezpłatne:

profilaktyka zdrowotna, warsztaty psychoedukacyjne i obserwacje – korzystają wszyscy, według potrzeb ustalanych z wychowawcami

Instruktor gimnastyki korekcyjnej prowadzi grupowe zajęcia dla najmłodszych (klasy 0-3). Co semestr mamy spore zainteresowanie tymi zajęciami.

Dla rodziców i uczniów – dlaczego warto?

Niezależnie od placówki, naszą wspólną misją jest zapewnienie każdemu dziecku wsparcia, które pomoże im rozwijać się w bezpiecznym, zdrowym i wspierającym środowisku. Opinie naszych uczniów mówią same za siebie – dzieci chwalą sobie zajęcia, a rodzice widzą pozytywne zmiany. Rodzice, którzy poszukują wsparcia dla swoich dzieci w zakresie zdrowia psychicznego czy rozwoju społecznego, często pytają o poradnię psychologiczną dla dzieci w Warszawie – nasza Niepubliczna Poradnia Vizja odpowiada na te potrzeby kompleksowo. Oferujemy pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole, która wspiera uczniów na co dzień – w nauce, relacjach i rozwoju emocjonalnym. Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, a ich rówieśnicy często przekonują ich, by spróbowali!

O co najczęściej nas pytacie?

Wszystkie zajęcia bezpłatne są obowiązkowe.

W przedszkolu profilaktyka logopedyczna odbywa się 2 razy w tygodniu w każdej grupie, gimnastyka korekcyjna odbywa się raz w tygodniu dla grupy 5-latków. Obserwacje czy warsztaty w każdej z placówek nie są cykliczne, odbywają się w zależności od wskazań wychowawcy oraz możliwości grafikowych specjalistów. Wyjątkiem są warsztaty psychoedukacyjne w liceum, które dla 1 klasy polskiej podstawy odbywają się co tydzień.

Tak, oczywiście. Część specjalistów pełni funkcję psychologa i pedagoga szkolnego, w związku z tym zawsze możliwa jest rozmowa.

W ramach diagnostyki oferujemy m.in. diagnozę psychologiczną, specyficznych trudności w uczeniu się, w kierunku ADHD, gotowości szkolnej, procesów integracji sensorycznej, przetwarzania słuchowego oraz diagnozę logopedyczną.

Terapeuta pedagogiczny prowadzi zajęcia mające na celu wspieranie rozwoju funkcji poznawczych, takich jak koncentracja, pamięć, percepcja wzrokowa i słuchowa, motoryka mała oraz kompetencje szkolne. Pomaga także dzieciom z trudnościami w uczeniu się – np. w przypadku dysleksji, dysgrafii czy trudności z liczeniem. Zajęcia są indywidualnie dostosowane do potrzeb dziecka i mogą mieć formę indywidualną lub grupową.

Chcesz dowiedzieć się więcej?